Formix

Sme v strehu a neunikne nám ani ten najmenší detail. S našim pokrokovým online magazínom, na tom budete rovnako. Neprehliadnite žiadnu z aktuálnych udalostí.

Biely dym z výfukovej rúry

Vzhľad bieleho dymu môže naznačovať rôzne veci – o zlomeniach v systéme prívodu paliva, chladiacej sústave, systéme vstrekovania paliva, zapaľovaní a iných .tj ak sa benzín nespáli správne, srvátka pochádza z oleja, a dym z tlmiča potom môže získať biely odtieň. Čo by ste mali o bielom dyme vedieť?

rally

·         Pri studenom motore sa môže objaviť dym bielej farby. A to je pravdepodobne len para. Takýto jav sa môže vyskytnúť kvôli vysokej koncentrácii vlhkosti vo výfukovom systéme. To je sprevádzané vzhľadom na vlhkosť (voda) na konci tlmiča výfuku. Pri horúcom motore by biela dymka mala zmiznúť.
·         Biely dym bude tiež v chladnom počasí (od +10 a nižšie). A čím nižšia je teplota vzduchu, tým hustejší je dym.

·         Ak sa v horúcom počasí objaví biely dym na horúcom motore, potom je to znamenie, že chladiaca kvapalina vstúpi do spaľovacej komory. Voda, ktorá je obsiahnutá v chladiacej kvapaline, sa úplne nespája a vytvára biely dym. Niekedy môže byť zamenený s olejovým dymom. Rozlišovať je veľmi jednoduché – biely sa rýchlo rozpúšťa vo vzduchu.
·         Tekutina môže prechádzať tesnením alebo cez trhlinu v motore. Ak odskrutkujete uzáver expanznej nádoby, môžete cítiť výpary a mastný film na povrchu kvapaliny. 

výfuk

·         Chladiaca kvapalina motora môže vstúpiť do spaľovacej komory aj cez systém vstrekovania paliva. V tomto prípade nebude v expanznej nádrži ani pach. Namiesto toho sa chladiaca kvapalina dostane do kľukovej skrine motora, premieša sa s olejom a vytvorí emulziu. Zároveň sa hladina kvapaliny rýchlo zníži.
·         Ak dôjde k bielemu dymu kvôli vstupu do chladiacich fliaš, je nevyhnutné urýchlene odstrániť poruchu, pretože nedostatky môžu spôsobiť ešte väčšie škody na vašom aute.

Biely dym z výfukového potrubia – bežný jav pri režime zahrievania za studena. Len to nie je dym, ale para. Voda vo forme pary je známkou vysokej vlhkosti vo výfukovom systéme. V nevykurovanom výfukovom systéme sa vlhkosť zo vzduchu čiastočne kondenzuje a stáva sa viditeľnou vodou, ktorá sa zvyčajne objavuje na koncovke výfukovej rúry. Keď sa systém zahreje, kondenzát a pary zmiznú.