Horčík je jedna z látok, ktorá je veľmi dôležitá pre správne fungovanie nášho tela. Jeho nedostatok nám spôsobuje veľké problémy. Horčík nám dodáva energiu a posilňuje všetky svaly v tele, preto si musíme neustále strážiť jeho príjem, aby sme ho mali dostatok. Čo teda spôsobuje nedostatok horčíka? Aké problémy nám môže jeho nedostatok spôsobiť, a ako ho dopĺňať prirodzene?
Ak trpíme nedostatkom horčíka v krvi, a trápi nás niektoré z nasledujúcich zdravotných ťažkostí, porozmýšľajte, pretože váš problém môžete prísunom magnézia napraviť. Horčík teda doplňte ak pociťujete:

magnesium

  • Bolesti svalov, bolesti hlavy, alebo bolesti chrbtice
  • Psychický nepokoj vo forme napätia, úzkosti, alebo hyperaktivitu
  • Oslabené kosti, únavu, zvýšenú kazovosť zubov
  • Zvýšený krvný tlak, problémy s arytmiou srdca
  • Zášklby, svalové kŕče, zhoršená pamäť
  • Nervozita, časté bolesti a výkyvy nálad

Ak cítite niektorý z predchádzajúcich príznakov, alebo ak si chcete horčík doplniť len z preventívnych dôvodov, sústreďte sa na príjem nasledujúcich potravín. Magnézium môžete doplniť aj vo forme výživových doplnkov. Horčík sa nachádza najmä v:

  • Horkej čokoláde, rôznych druhoch orechov (kešu, arašidy, mandle, para)
  • V pažítke, cesnaku
  • Morských riasach, morských plodoch, rybách
  • Artičokách, kapuste, kely, špenáte
  • V banánoch, avokáde, černiciach, malinách, ale aj v inom ovocí a zelenine

ořechy
Tak ako pri problémoch s nedostatkom horčíka, aj pri problémoch rôzneho iného pôvodu sa sústreďte najmä na vyváženú, bohatú stravu, v ktorej je zahrnuté všetko, alebo aspoň tohto všetkého a mnoho iného čo najväčšie množstvo. Nezabúdajte, že pravidelná a vyvážená stravy je základom nášho dobrého fyzického aj psychického zdravia. Jedzte preto pravidelne, v malých množstvách a čo najrozmanitejšie jedlá, ktoré budete vždy obmieňať, aby vaša strava nebola stále o tom istom.